Welcome, Guest. Please login or register.

Author Topic: Who's Learning Japanese?  (Read 13547 times)

Offline ren

Who's Learning Japanese?
« Reply #15 on: March 17, 2008, 06:57:01 PM »
Quote from: "gotchi"
aw man okay so i'm really planning to go watch YUI's concert i've almost figured out my homestay stuff and coordinating how to pre-order concert tickets...and then setting my airline tickets and then i'm set!
you're so lucky!! and Im so jealous ! =P

Offline by8n7

Who's Learning Japanese?
« Reply #16 on: March 18, 2008, 05:26:24 AM »
Quote from: "ren"
Quote from: "YUI4EVER"
is Japanese  hard to learn??
no language is easy to learn. There will be some concepts that will be quite a challenge to grasp, but in my opinion, the best way to approach it is to have fun! Think about it, if you can understand Japanese, you can understand what YUI says in interviews and such without the need for a translation! ^^
Here are some websites my lecturer gave us to help us study Japanese:
http://japanese.about.com/od/japaneselesso...artLearning.htm

http://www.uni.edu/becker/japanese222.html

http://subsite.icu.ac.jp/jlp/basic/index.htm

hope this helps!
and remember to have fun! ^^
 :clap
thx.for the sites..i can only read and understand so little..

Offline bradman

Who's Learning Japanese?
« Reply #17 on: March 18, 2008, 01:06:00 PM »
im learning Japanese by myself

and me and some friends from school after year 12 r planning on going to Japan for holiday  :good  :suki  :what  thats if i can save enough money  =O

Offline ren

Who's Learning Japanese?
« Reply #18 on: March 20, 2008, 03:28:05 PM »
was browsing and found this link on the principles of language learning.

http://www.sil.org/lingualinks/LANGUAGELEA...es/contents.htm

it explains the basics of languages in general and there are also guidelines and tips for language learners ^^

Deleted User

  • Guest
Who's Learning Japanese?
« Reply #19 on: March 24, 2008, 06:25:24 PM »
i just realize something else after studying japanese for a month. ergh... the japanese grammar is very complex. it is easy to understand but when you start to write, you start to mixed up everything. ahhh and the changes in verb te form, ta form, masu form. god i havent even learn kanji yet, damn it is going to take years before i can read japanese......

Offline Yui_Love

Who's Learning Japanese?
« Reply #20 on: March 27, 2008, 01:24:05 AM »
Lol just bought my Genki off amazon
Its really helpful..

Offline Esther92

Who's Learning Japanese?
« Reply #21 on: March 31, 2008, 12:20:17 AM »
Nippongo wa muzukashiku wa arimasen keredomo yasashiku mo arimasen.
 :sry He he!!
I'm just showing off.... :sry

It means jap is not very hard but not too easy too....If you work hard....

I've been in jap class for five months...and now i know hiragana n how to construct sentences...

 @@ My katakana looks horrible...haha!!!*practise praactise practise*


:clap YEY!!! Spread the YUI love!!!!Learn learn learn!!!

Are you guys taking the Japanese Proficiency  test??

Don't forget to tell me when you do... =P

Offline RiP70R

Who's Learning Japanese?
« Reply #22 on: April 04, 2008, 11:47:24 AM »
I am learning Japanese. I don't know a lot for now :P          I just started a few months ago. Started with reading Hiragana and Katakana before tackling some grammar / vocabulary.

I sooo wanna understand what she is saying in some interviews and Yui Locks. Songs we usually find translations online. Also I wanna learn because watching animes in Japanese is sooo much better lol and I love learning languages :P

Deleted User

  • Guest
Who's Learning Japanese?
« Reply #23 on: April 04, 2008, 01:11:05 PM »
I really want to learn Japanese too so I can understand YUI! and all the other Japanese goodies! :D         
I might learn Japanese in university this summer as an elective but the course description says its intensive. Has anyone taken Japanese in university? I'm afraid its going to be crazy hard and make me lose motivation in Japanese... hopefully not! I was thinking of just learning it by myself on the internet and with books but that might take too long...

Offline RiP70R

Who's Learning Japanese?
« Reply #24 on: April 05, 2008, 12:54:44 AM »
Learning in University might be good to get the bases, but don't expect to be speaking common Japanese. If it's like English at school (I'm french) it's different english than what you actually speak with friends and such. It's more polite forms. I'm sure it's the same with Japanese, a university course is good to get you started but learning yourself might be better after if you wanna speak common Japanese and not only the polite form.

I'm not talking about experience but more about what I heard a LOT.

Offline YUI4eva

Who's Learning Japanese?
« Reply #25 on: April 06, 2008, 10:30:05 AM »
oh icic, if anyone is planning to learn japanese
minna no nihongo is a good book as it teaches according to the
Japanese Language Proficiency Test(JLPT) standards
theres one more book too.... forgot whats the name x_x
im learning japanese on my own hehe
through the book, and taking the tests, just passed my Level 3
with 82% hehe

edit: ahh the other book is shin no nihongo

Offline RiP70R

Who's Learning Japanese?
« Reply #26 on: April 08, 2008, 11:14:34 AM »
I hope to be as fluent in Japanese in a few years as I am in english lol I had to learn english myself school was slow haha fortunately learning alone doesn't bother me

Offline by8n7

Who's Learning Japanese?
« Reply #27 on: April 08, 2008, 12:12:31 PM »
^^ at least ur english is better than mines..maybe..
and i lived in the US..for my whole life..i still cant speak right..

Offline RiP70R

Who's Learning Japanese?
« Reply #28 on: April 10, 2008, 12:30:03 AM »
haha for real?

Offline by8n7

Who's Learning Japanese?
« Reply #29 on: April 10, 2008, 01:52:00 AM »
yes..when i talk..its either too fast no one can understand..
wen i talk slow..it has too much of an accent..haha..