Welcome, Guest. Please login or register.

Author Topic: Japanese Name Generator  (Read 18406 times)

Offline kits

Japanese Name Generator
« on: February 17, 2007, 03:52:17 PM »
Konnichiwa!Kitsychan again.. :biggrin  Yorushiku onegai shimasu!
I got this link when i was checking the forums at Japanesepod101.com. Its a japanese name generator.I dunno how it generates the names but who cares!! I think its cool.  B)         

Get your japname here--->>Japaname generator

I tried my full name and I got...
?? Shiraishi (white stone)

Offline EndtoInfinity930

Japanese Name Generator
« Reply #1 on: February 17, 2007, 04:07:22 PM »
Haha coolness.... mine is..


Offline Shuyu

Japanese Name Generator
« Reply #2 on: February 17, 2007, 04:29:37 PM »
石丸 Ishimaru (round stone)
三千代 Michiyo (three thousand generations)

Hahah, awesome. Sounds cute... And cute is very unbefitting of me, so I wonder what's going on there. XD

Offline Kaii

Japanese Name Generator
« Reply #3 on: February 17, 2007, 05:00:07 PM »
Got 2 different names when I used my official dialect name and my Chinese character name.

From my official dialect name:
渡辺 Watanabe (near a crossing)
明 Akira (bright)

From my Chinese character name:
小島 Kojima (small island)
拓海 Takumi (open sea)

Hmmm..... Singapore is a "small island" in the "open sea".  :lol:

Offline rubberduck

Japanese Name Generator
« Reply #4 on: February 17, 2007, 05:14:22 PM »
My japanese name is 小川 Ogawa (small river) 大輝 Taiki (large radiance)

Offline gnaxiw

Japanese Name Generator
« Reply #5 on: February 17, 2007, 05:47:03 PM »

Offline faeiq

Japanese Name Generator
« Reply #6 on: February 17, 2007, 07:06:41 PM »
well, here's mine . .


Offline cherii

Japanese Name Generator
« Reply #7 on: February 17, 2007, 07:56:21 PM »

Offline yonghui

Japanese Name Generator
« Reply #8 on: February 17, 2007, 08:48:24 PM »
uwah.
mine's is kinda nice (:


Offline Samart

Japanese Name Generator
« Reply #9 on: February 17, 2007, 11:27:36 PM »
I got :

松尾 Matsuo (tail of a pine tree) 聖人 Masato (sacred person) with my french name.
                                       and
中島 Nakashima (center of the island) 大輝 Taiki (large radiance) with my real chinese name.

I didn't know pine trees have a tail... ;)

Offline EzakNoKaze

Japanese Name Generator
« Reply #10 on: February 18, 2007, 12:46:19 AM »
Wow, it's the second time I try this kind of thing.

Offline EndtoInfinity930

Japanese Name Generator
« Reply #11 on: February 18, 2007, 07:31:53 AM »
Quote from: "faeiq"
well, here's mine . .


Offline nataliejwong

Japanese Name Generator
« Reply #12 on: February 18, 2007, 08:34:34 AM »
If I type only my first name, I get:

Matsuo (tail of a pine tree)
&
Natsumi (picks vegetables)


^hahaha, I'm natsumi too... :lol:


When I enter my FULL name: Natalie Wong, I get:

Matsuo (tail of a pine tree)
Kaori (woven fragrance)


When I enter in my Chinese name:

Saruwatari (monkey on a crossing bridge) <--hahaha. I'm a monkey.
Ayumi (walk, deeper meaning: walk your own way)


Offline kumoko

Japanese Name Generator
« Reply #13 on: February 18, 2007, 09:24:54 AM »
Ohh...this is cool. ^O^

I got..

Chiba (thousand feathers)     Aiko (child of the morning sun)

heheh..

Chiba Aiko...

Offline rubberduck

Japanese Name Generator
« Reply #14 on: February 18, 2007, 12:33:42 PM »
-_-          I can't write my chinese name.. Although I know what it looks like and what it means..  :(         

Lim Poh On